Hello mmowned,
i just want to share our tactic for spine of deathwing with you. My guild has two raid groups and with this tactic, it was possible for group 2 to kill spine of deathwing first try. I hope this will help you defeat spine of deathwing successfully. Guide in english and german.
Inspiration for this tactic was given us by some other guides and try and die
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Spine of Deathwing 10 man non heroic Guide
English Guide
This guide is for spine of deathwing 10 man non heroic.
Goal
The finish of this fight is to destroy 3 armor plates of deathwing, so everything you read under this, will come 3 times.
Sideeffects whole fight
If a player is bind by a tentacle -> 1 ranged DD must take him out.. dps until the bind breaks (bring 1 backup player)
Tentacles cast a debuff to 1 player -> Healers must heal the Player, until the debuff is gone.
Steps:
1. Kill Tentacels except 1
Tentacles spawn -> Kill every tentacle except 1. Per Tentacle you kill, there spawn a big add (Hideous Amalgamation) and a blob (Corrupted Blood) from each position of a tentacle -> just tank them a short time.
2. Bring Deathwings to coil
If the tanks had the mobs and only one tentacle is up, move your group to one side of the spine and stand in the Fiery Grip. It´s a benefit for your healers and your hp to wait until the message appears that deathwing will make a coil before you stand in fiery grip.
If someone get´s bind by a tentacle just in the moment of the coil, let him.. just a little bit heal is enough. The bind of a tentacle will also prevent you from get kick from the back of deahtwing.
Right after the Coil move your group back to the middle of the spine. Now the big adds are gone.. only the blubs are left, but this is ok, you need them later.
3. Killing the last tentacle
So, one tank gets the blobbs and takes position next to the armor plate you want to destroy. The other tank stands a little bit offside the group and tanks the last big add which will spawn afte you kill the last tentacle.
The blobb tank now catches 9 blobbs. In this time, the dd´s will bring the big add to 20% hp. If it reaches the 20% the blob tank will taunt the big add and you bomb the shit out of the blobbs and the add.
Remark: As soon as a blobb dies, it will leave Absorbed Blood on the ground. The big add will only get a debuff when you bring him near to the absorbed blood. Only then the add will become a dmg increase!!
4. Destory the Armor Plate
Hast the big add 9 stacks of absorbed blood it will cast nuclear blast. during nuclear blast the add won´t move anymore. Be sure that this position is near an armor plate. The tank should now move back to group and your healer should use group heal cd´s. the dmg during nuclear blast is heavy.
If nuclear blast is finished, the armor plate get´s off and you have a short time to kill the cord. Safe your dmg cd´s for this time. After you killed the cord the armor plate fly´s away.
After that.. the fight start´s over. (Kill all tentacles except 1, bring deathwing to coil, kill last tentacle, catch blubs, kill blubbs and so on)
Important is that especially during the third armory plate, you will have a lot of blobbs spawn. don´t let them get to much, otherwise daethwing will make a coil and you wipe. Just kill the blobbs you don´t need, it´s ok, once again, nothing will happen until you kite the big add to the absorbed blood.
German Guide
Dies Guide ist für Rückrat von Todesschwinge 10 Mann non Heroic
Ziel
Zerstört erfoglreich 3 Rüstungsplatten von Todesschwinge. Also alles was hier drunter steht, passiert also genau drei mal.
Nebeneffekte, während des ganzen Kampfes
Wenn Spieler gefesselt -> 1 Ranged DD muss ihn rausholen (1 Ersatz einplanen)
Tentakel verteilen Debuff -> Heiler müssen den Spieler heilen, bis der Debuff weg ist
Schritte:
1. Alle Tentakel bis auf 1 töten
Pro Tentakel spwant 1 großes Add (Schreckliches Gemisch) und kleine Blubbs -> kurzfristig tanken von beiden Tanks.
2. Deathwing Rolle auslösen
Steht nur noch 1 Tentakel stellt sich die Gruppe zusammen auf eine Seite in ein Loch wo die Tentakel vorher waren. Von Vorteil ist es, zu warten bis die Nachricht kommt das sich Deathwing gleich dreht. Erst danach wirklich in die Löcher stellen. Grund hierfür ist der Schaden, der durch den "festkleben" Debuff entsteht.
Sollte ein kurz vorher oder während der Rolle von dem letzten Tentakel fixiert werden, lasst ihn drinnen und gebt ihm nur Heilung bis die Rolle vorbei ist. Fixieren sorgt auch dafür das ihr nicht vom Rücken geweht wird.
Nach der Rolle die Gruppe wieder in der Mitte des Rücken aufstellen.
Letztes Tentakel töten
Letzets Tentakel töten. Der Tank der die Blubs hat, stellt sich an die Rüstungsplatte, die gelöst werden soll. Zweiter Tank, schnapp sich das neue Add und stellt sich weg vom Tank mit dem Blubbs.
Sammelt nun 9 Blobbs und tötet diese entweder schon vorher oder zieht das große Add sobald es 20% hat mit zu dem Blobbs und bombt alles. Dies kann teilweise schief gehen wenn das große Add schneller down geht als die Blobbs.
Hinweis: Sobald ein Blobb stirbt, hierlässt er am Boden so rote Grütze. Erst wenn das große Add drübergezogen wird, bekommt es einen Stack und somit eine Schadenserhöhung.
4. Rüstungsplatte zerstören
Hat das Add 9 Stacks, kommt es zur Kernschmelze. Es bleibt dann an der Position stehen wo es getankt wurde. Dies sollte so nah wie möglich an der Rüstungsplatte sein. Während der Kernschmelze sollte der Tank weg vom Add zurück zur Gruppe laufen. Während diesem Effekt kommt großer Gruppenschaden. Sobald die Rüstung oben ist. liegt die Sehne frei, welche entweder links oder rechts erscheint. Nutzt eure Dmg Cooldowns während dieser Phase.
Sollte die Sehne kaputt sein, löst sich die Rüstungsplatte und ihr habt mehr Platz. Die Gruppe welche immer noch in der Mitte steht rückt nun ein Stück weiter nach.
Danach geht das ganze von vorne los. (Alle Tentakel bis auf 1 töten, Rolle, letztes Tentakel töten, blubbs sammeln usw..)
Wichtig ist noch das gerade bei der dritten Rüstungsplatte sehr viele Blobbs erscheinen, lasst es nicht zuviele werden, da Deathwing sonst eine Rolle macht. Das heißt, tötet ab und an ein paar Blobs, es passiert ja nichts, solange das große Add nicht drübergezogen wird.