Lot of question about emulator menu

User Tag List

Results 1 to 1 of 1
  1. #1
    Monster511's Avatar Member
    Reputation
    2
    Join Date
    Oct 2019
    Posts
    4
    Thanks G/R
    0/1
    Trade Feedback
    0 (0%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lot of question about emulator

    Hi,
    I use currently Brotalnia's repack :
    wor...l-vendors.html (Elysium Core 1.12 Repack - Including MMaps and Optional Vendors)

    I play with database for modify my server.
    Now I understand a lot of thing in the database (template, collumn, line) and I can modify lot of thing like PNJ, Spell, items etc .... I can create new PNJ with a basic combat system. I succed to change lot of thing with the database.

    But I understand if I want more freedom to modify my server I must learn C++ to create or modify script.

    I understand modify script in a repack is impossible so I must compile my own server and a lot of question arise.
    We find lot of tutorial on the web to do this or this but I don't find tutoriel wich explain why.


    What is the role of a emulator like Mangos or Trinity ?
    Do we give data like "mmaps, vmaps, maps, database" to the emulator and it's compile all this to create the executable Realmd.exe, World.exe and Mysql.exe to lauch the server ? Or does the emulator create all this data itself ?
    Same question for the script, if I compile a server with mangos for exemple, my server will be script (compared to the official) ? Or I must bring all the script myself before the compile ?
    In other words : the data like "mmaps, vmaps, maps, database, script" are link with the emulator or we bring this data and mangos or trinity manages them ?

    What does that mean when a Wow version is badly sypported by an emulator ? The server crash or it's missing script or object like PNJ, quest etc .... ?

    I thought I understood for a 1.12 server it was better to use Mangos, is that correct? I don't know yet if I should learn to use Mangos or Trinity (or maybe another one if there is)

    All this is still very vague in my head so I hope that the questions asked are understandable.

    Thanking you.





    Bonjour,

    J'utilise actuellement le repack de Brotalnia ci-joint :
    https://www.ownedcore.com/forums/wor...l-vendors.html

    Je m'amuse avec les bases de données pour changer mon serveur.
    Je comprend maintenant une grande partie de la base de donné que ce soit les différents tableaux qu'elle contient, les colonnes, lignes et j'arrive à modifier les PNJ, les Sort, les objet, j'ai réussi à créer des PNJ avec un système de combat assez classique je maîtrise donc pas mal tout ce qui se trouve dans la base de données et arrive désormais à faire énormément (je trouve) de modification.

    Mais j'ai compris que si je voulais allez plus loin j'allais devoir me tourner vers les scripts et leurs programmation en C++.

    J'ai compris que modifier des scripts dans un repack n'était pas possible il fallait donc que je compile moi même le serveur et plusieurs question se pose à moi.

    On trouve beaucoup de tutoriel sur internet pour expliquer comment faire tel ou tel truc mais je n'en trouve aucun qui explique comment ça marche pour comprendre le fonctionnement.

    Quel est réellement le rôle d'un émulateur comme Mangos ou Trinity ?
    Est ce que l'on donne à l'émulateur des données comme "mmaps, vmaps, maps, database" et celui ci compile tout cela pour créer les exécutable realmd.exe, world.exe et mysql.exe qui permettent de lancer le serveur ou est ce que l'émulateur créé lui même toutes ces données ?
    Même question pour les script, si je compile moi même un serveur avec mangos celui ci sera t-il script (par rapport à l'officiel) ? ou est ce que tout sera vide et c'est à moi d'y apporter tout les script avant la compilation ?

    Autrement dit est ce que les "mmaps, vmaps, maps, database, script" sont liées à l'émulateur choisi ou est ce que ce sont des données indépendante que l'on va fournir à cet émulateur pour qu'il les gères ?

    Quand il est précisé que des versions de WoW sont mal prises en charge par un émulateur qu'est ce que cela signifie ? Est ce que c'est que le serveur crash ? ou est ce qu'il manque des fonctionnement liée au script ou au contenue (comme des quetes, des objet, des pnj manquant ?)

    J'ai cru comprendre pour un serveur 1.12 il fallait mieux utiliser mangos, est ce exact ? Je ne sais pas encore si je doit apprendre à utiliser Mangos ou Trinity (ou peut être un autre si il y a)

    Tout ça est encore très flou dans ma tête j'espère donc que les questions posées sont compréhensible.

    En vous remerciant.

    Lot of question about emulator

Similar Threads

  1. couple of questions about servers connecting and update
    By viperguts in forum WoW EMU Questions & Requests
    Replies: 12
    Last Post: 12-13-2008, 04:26 AM
  2. [Help] Questions about Emulation
    By smimitt in forum World of Warcraft Emulator Servers
    Replies: 6
    Last Post: 06-30-2008, 12:26 AM
  3. Lots of questions
    By Aboogabooga in forum WoW ME Questions and Requests
    Replies: 0
    Last Post: 03-23-2008, 04:04 PM
  4. [Question]A coupple of questions about compiling scripts
    By Andeby in forum World of Warcraft Emulator Servers
    Replies: 2
    Last Post: 02-07-2008, 02:24 PM
All times are GMT -5. The time now is 12:30 PM. Powered by vBulletin® Version 4.2.3
Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. User Alert System provided by Advanced User Tagging (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Digital Point modules: Sphinx-based search